• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Sökte den 10 januari så det blev nästan 21 veckor innan dom hörde av sig
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Mycket tror jag vad skulderna har gått till om det är till skräp eller om man har försökt att betala av skulderna men det är vad jag tror iallafall
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Blev därimot lite nyfiken varför dom vill ha mina lönespec. Från januari till idag då jag redan har löneutmätning sen september 17
Och dom uppgifter från min lön fick dom från lönekontoret
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Blev därimot lite nyfiken varför dom vill ha mina lönespec. Från januari till idag då jag redan har löneutmätning sen september 17
Och dom uppgifter från min lön fick dom från lönekontoret

Ok så du hade lite mer än ett år mellan sista lånet och att du sökte skuldsanering? Mina lönespec senaste åren är en lång rad sjukavdrag i olika varianter. :]
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Fråga om nån vet: vid löneutmätning så har de ju rätt att gå igenom ens konto... hur noggrant är det? Typ ”det finns pengar ja/nej” eller är det mer att rad efter rad på kontoutdrag senaste året granskas?
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Jadå jag inte visst hur tidigt man skulle söka och ville sen se till att alla mina skulder hade kommit till kfm. Då jag inte riktigt hade koll på alla. Vilken summa den totala skulden var. Därför tog det tid innan jag sökte
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Tror dom bara kollar vad du har på kontot och inte vad du har gjort av dom. Utan bara kollar saldot
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jadå jag inte visst hur tidigt man skulle söka och ville sen se till att alla mina skulder hade kommit till kfm. Då jag inte riktigt hade koll på alla. Vilken summa den totala skulden var. Därför tog det tid innan jag sökte

Einar, får man lov att fråga hur stor din skuld är på?
...och vad beror dina skulder på?!
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Skuld 630k skulden beror väl på lite på samhället. Men att jag är väl en för snäll pappa. Började att man flyttade till ett bättre område i staden och kraven från min dotters klasskamrater var högre än vad det var på den andra skolan med kläder, mobil och vart man gör på semestern. Så jag gjorde allt vad jag kunnde för min dotter så hon inte skulle känna sig utanför. För barn kan vara elak. Men jag tar på mig allt då jag har varit för snäll mot min dotter. Men som sagt hon går förre mig. Nu när hon tagit studenten så släppte jag allt. Har även berätta det för henne. Men inte riktigt sagt allt hur mina skulder har uppkommit.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp